Kesän viimeinen Silja-Line seurakisa keräsi paikalle 61 kilpailijaa

30.8.2017

Kesän viimeinen Silja-Line seurakisa järjestettiin Hyvinkäällä tiistaina 29.8:ta klo 16.30-19.45. Kesän viimeistä seurakisaa väritti hieman aiempia seurakisoja pilvisempi ja koleampi keli, mutta kilpailut päästiin pitämään aiempien kilpailujen tavoin pääosin poutasäässä. Paikalla oli kaiken kaikkiaan 61 urheilijaa ja he tekivät yhteensä 141 lajisuoritusta kilpailun aikana, josta valtaosa keskittyi 5-9-vuotiaille. Väkeä ja vilskettä siis riitti.

Kilpailussa oli paikalla jälleen runsaasti 5-9v-ikäisiä urheilijoita, jotka kilpailivat kiekossa, korkeudessa ja 300m juoksussa. 9-vuotiaat kävivät normaalin korkeus- ja kiekkokilpailun, mutta 5- ja 7-vuotiaille järjestettiin kiekonheitto kevyemmällä junnukiekolla ja korkeushyppy hypättiin matalemmille seiväspatjoille.

Paikallaollut runsaslukuinen ohjaajajoukko opasti tuttuun tapaan lapset lajisuorituksen peruasioihin ennen kilpailun alkua, jonka jälkeen jokainen sai sopivan mahdollisuuden myös lämmittelysuorituksille. Itse kilpailuissa 9-vuotiaiden sarjassa esiin nousi tuttuun tapaan Ruth Toivola, joka hyppäsi korkeutta hienosti 126 ja 300m taittui kevyellä askeleella aikaan 54,8, jotka takasivat selkeät lajivoitot. Myös Kia Sairanen juoksi 300m alle minuuttiin Ruthin vanavedessä. 5-vuotiaissa Leo Makkonen ja tyttöjen louna Teivaanmäki juoksivat hienolla askeleella 300m, Nella Jääskeläinen ja Matleena Murtoniemi osoittivat taas kiekkopaikalla hyvää heittokykyä T7-sarjassa. Kilpailussa nähtiin useita hienoja ja lupaavia suorituksia.

Vanhemmissa sarjoissa oli mukana tällä kertaa ilahduttavan paljon osallistujia, sillä paikalla oli merkittävä osa seuramme aikuisten harjoitusryhmän urheilijoista. Heidän luoma rentohenkinen ja toisia kannustava ilmapiiri takasi, että kilpailussa pysyi tunnelma korkealla loppuun saakka. Miesten 800m-juoksussa Ossi Arasalo juoksi komeasti 2,14,7. Aika oli todella hyvä, sillä kyseessä oli Ossin ensimmäiset kilpailut yleisurheilussa. Ossia kiritti hyvin myös kestävyysurheilija Petri Ylönen, joka juoksi ajan 2,21,0. Naisten sarjassa moninkertainen Suomen aikuisurheiluliiton SM-kisamitalisti Minna Kouhia juoksi voiton uudella ennätysajalla 2,37,4.

Kiekonheitossa kovimmasta tuloksesta vastasi 11-vuotiaiden sarjassa heittänyt Olavi Halonen, joka sai kiekon lentämään lukemiin 27,88. Myös vanhempien sarjojen kiekonheitoissa nähtiin runsas osanotto ja paljon innokasta kannustusta, vaikka kilpailujen loppuvaiheessa alkoi jo hämänrtämään.

Kiitos taas kaikille mukanaolosta. Talvella taas uudestaan! Tulokset liitteenä.

300m juoksun jälkeen olivat tunnelmat maalintulossa korkealla, kun raskas urakka on takana.
5-vuotiaiden kiekonheitossa oli paikalla lähes 20 osallistujaa.
7-vuotiaiden korkeushypyssä oli mukana yhteensä 12 lasta.
Aikuisurheilijoita valmistautumassa kiekkokisaan.