Talven ensimmäinen Silja-Line seurakisa käytiin sunnuntaina

11.12.2017

HSUn osalta startattiin sunnuntaina 10.12.2017 talven kilpailukausi ensimmäisillä Silja-Line seurakisoilla, jotka pidettiin tuttuun tyyliin wanhalla areenalla.

Kilpailut alkoivat klo 11.30 5-9v ryhmien yhteisellä alkuverryttelyllä. Klo 12 päästiin aloittamaan varsinaisten lajien suorittamiset, jotka olivat 5-9v-sarjoissa vauhditon pituus, vauhditon 3-loikka sekä lentävä 20m kennojuoksu. Osallistujat jaettiin kahteen ryhmään, jotka suorittivat omia lajeja omaan tahtiinsa ohjaajien johdolla ja vanhempien kannustaessa.

5-9v sarjoissa esiin nousi poikien osalta 9v-sarjan Elias Oksanen, joka teki ikäisekseen varsin hyviä tuloksia hyppäämällä mm. vauhditonta pituutta 182cm ja 3-loikkaa 551cm. Tyttöjen puolella T7-sarjan Nella Jääskeläinen näytti hyvää loikkimisosaamista hyppäämällä vauhditonta 3-loikkaa 447cm.

5-9v sarjojen saadessa suorituksensa päätökseen, aloitettiin noin klo 13 alkaen vanhempien sarjojen kilpailut. Sarjoissa 11v-> mukana oli vauhditon korkeushyppy lentävän 20m sijasta. 11-13v sarjoissa niin Neela Jakonen (1,92m, 5,69m ja 80cm), Laura Ylönen (2,06, 6,14,103) ja Olavi Halonen (1,98, 6,13, 103) tekivät hienoja tuloksia. Samoin voi mainita Asla Pirin P11-sarjassa hyppäämän 205cm tuloksen vauhdittomassa pituudessa.

Aikuisten sarjoissa vielä 17v-sarjassa olevat urheilijat näyttivät osaamistaan. Ilmari Niirasen 300cm tulos vauhdittomassa pituudessa sekä 840cm vauhdittomassa 3-loikassa olivat kilpailun näyttävimpiä suorituksia. Naisten sarjassa tasaisen kilpailun kävivät kahdessa ensimmäisessä lajissa seuran nuorisourheilija Vilma Rönkä (2,43 ja 7,05) sekä aikuisurheiluliiton kisoissa menestystä niittänyt Minna Kouhia (2,42 ja 6,97). Vilma osoitti monipuolisuutensa hyppäämällä vauhditonta korkeutta 120cm ja teki erittäin hyviä yrityksiä korkeudesta 125cm.

Näin saatiin 33 kilpailijan tähdittämät joulukuun Silja-Line seurakisat kilpailtua. Seuraavan kerran kilpaillaan taas 7.päivä tammikuuta, jolloin lajeina ovat 40m ja korkeushyppy.

HSUn aikuisurheilijat verryttelemässä ennen kilpailua
Tunnelmaa ja väkeä riitti kisapaikalla

Aarni piri valmistautuu korkeushyppysuoritukseensa
Vilma Rönkä teki parasta jälkeä naisten sarjassa