HSUn vuosi käynnistettiin talven toisilla Silja-Line seurakisoilla

8.1.2018

HSUn vuosi 2018 käynnistettiin 7.1.2018 pidetyillä talven toisilla Silja-Line seurakisoilla. Paikkana toimi tuttuun tyyliin wanha areena. Kilpailut käytiin 46 urheilijan voimin, jotka tekivät kilpailun aikana 86 lajisuoritusta, joten vilinää riitti mukavasti eri suorituspaikoilla. Lajeina olivat tällä kertaa kaikissa sarjoissa 40m ja korkeushyppy.

Kilpailut aloittivat 5-9v sarjat, joissa oli mukana reilut 20 urheilijaa. 5-7v sarjat aloittivat kilpailunsa 40m juoksulla ja 9v sarjat korkeushypyllä, jonka jälkeen lajeja vaihdettiin päittäin. 40m juoksussa T7-sarjan Iisa Martikainen säväytti hienolla 8,0 ajallaan, kuten myös T-9 sarjan Sonja Pitkänen (ajalla 7,7) ja P9-sarjan Mikko Koivisto (7,6 ajalla). Sonja Pitkänen jatkoi hyviä otteitaan ylittämällä 100cm korkeushypyssä.

5-9v sarjojen jälkeen vuoroon tulivat sarjat 11-vuotiaista ylöspäin. 40m juoksussa nähtiin heti lukuisia hienoja suorituksia. T11-sarjassa Sissi Kaksosen juoksema 6,4 sekä Ilmari Niirasen aika 5,3 olivat päivän mieleenpainuvimpia suorituksia. Näiden lisäksi näimme ilahduttavasti lukuisan joukon nuoria ja aikuisjuoksijoita, jotka tekivät juoksussa oman kisadebyyttinsä. Silja-Line seurakisojen parasta antia onkin juuri se, että ensimmäisen kilpailusuorituksensa voi tehdä rentohenkisessä ja kaikkia kannustavassa ilmapiirissä, josta on pitänyt huolen HSUn karismaattinen kuuluttajahahmo Jorma Peltonen. Ensikertalaiset olivatkin suorituksensa jälkeen hymy huulilla.

Korkeushypyssä nähtiin myös erinomaisia suorituksia. Elämänsä ensimmäisessä korkeuskilpailussa hypännyt Antti Koivukoski osoitti lupaavaa hyppykykyä ponnistamalla yli 150cm korkeasta rimasta. Samoin seuramme 7-ottelija Vilma Rönkä testasi korkeuskuntoaan hyppäämällä 140cm. Nuoremmissa sarjoissa nähtiin myös tasaisia kaksinkamppailuja ja omien ennätysten parantelua.

Seuraavaksi HSUn osalta valmistaudutaan tulevan sunnuntain (14.1) vauhdittomien hyppyjen avoimiin PM-kisoihin. Perinteinen kilpailutapahtuma kerää wanhalle areenalle runsaan joukon urheilijoita ympäri Suomea, minne toivomme runsasta osanottoa. Pian siis nähdään taas uusien kilpailujen merkeissä. Seuraavat Silja-Line seurakisat kilpaillaan 4.2 yhdessä HSUn järjestämien hyppysprinttien kanssa.

Liitteenä eilisen seurakisan tulokset.

Korkeuspaikalla riitti vilinää 5-9v sarjoissa
T9-sarjan Janina Vuorenmaa poseeraa seurakisa-mitalinsa kanssa
Kilpailujen lähetys järjestettiin hieman improvisoiden kahdella puupalikalla.
Naiskilpailijat Minna (vas.), Hanna, Seija ja Kirsi kilpailivat toisiaan kannustaen.
Myös mieskilpailijat Matias, Tarmo, Antti R ja Helsingin Tarmoa edustanut Jarno osoittivat kilpailun aikana reipasta urheiluhenkeä.