Kesän ensimmäiset kaupunginmestaruudet ratkottiin urheilupuistossa

20.6.2018

Kauniin kesäisenä keskiviikkoiltana 20.6. ratkottiin HSU:n järjestyksessään jo kuudennet kaupunginmestaruuskisat. Kisat tunnetaan hyvänmielen kisoina, jotka voi suorittaa joko ottelumaisesti tai vain haluamansa lajit. Kisoihin osallistui tällä kertaa peräti 17 urheilijaa, joista 10 suoritti upeasti läpi koko ottelun (200m, pituus ja kuula). Viime vuosina aikuisurheilu on ollut kovassa nousussa Hyvinkäällä, ja tälläkin kertaa kaupunginmestaruuskisoissa nähtiin huima määrä HSU:n aikuisurheilijoita muiden osanottajien lisäksi.

Kisat käynnistyivät 200m juoksulla, joissa juostiini kolme erää. Miehistä nopeinta vauhtia piti Ilmari Niirainen ajalla 24,35. M40 sarja käynnistyi todella tiukasti, kun Antti Koivukoski, Tarmo Voigemast ja Jani Rouvinen juoksivat kaikki reilun kymmenyksen sisään (Antti 26,89, Tarmo 26,98 ja Jani 27,00). Naisista nopeinta vauhtia piti Minna Kouhia ajalla 29,48 ja Minnan vanavedessä maaliin juoksivat Jessica Räsänen (31,10) ja Mia Kemppainen (31,60).

200m juoksun jälkeen siirryttiinkin pituushyppyyn. Juoksu ei näyttänyt painavan pituustuloksissa, sillä useampi urheilija teki epävirallisen ennätyksensä. Miehistä pisimmälle hyppäsi M40 sarjan Antti Koivukoski tuloksella 508, joka oli kilpailun ainoa 5m ylitys! ”Huikea kehitys jatkuu jatkumistaan ja vielä tänä kesänä on odotettavissa tulosparannus Antin tulokseen”, kehuu HSU:n aikuisurheilijoiden valmentaja Olli Verkama. Eri miesten sarjoista nähtiin myös muita upeita leiskautuksia, muun muassa miesten sarjassa kilpailleen Juha Jääskeläisen 4,90 kantanut hyppy. Myös Juhan kehitys on ollut kesäkauden aikana nopeaa. Naisista pisimmälle leiskauttivat Minna Kouhia (460) ja Jessica Räsänen (395).

Kaupunginmestaruuskisojen päätöslajina nähtiin kuulantyöntö, josta muodostuikin huikea jännitysnäytelmä useassa sarjassa. Ennen viimeistä lajia M40 -sarjan kolmikko Tarmo, Jani ja Antti olivat tiukasti 100 pisteen sisällä toisistaan. Ennen viimeistä kierrosta Jani oli kokonaispisteissä niukassa johdossa 8,77 kantaneella kuulatuloksellaan, mutta Antti onnistui parantamaan viimeisellä työnnöllä lähes metrin tuloksella 8,40, mikä riitti nostamaan hänet tiukan M40 -sarjan voittoon ennen Jania ja Tarmoa. Myös naisten puolella ei jännitykseltä säästytty, siitä pitivät huolen kovassa kunnossa olevat HSU:n naisurheilijat. N40 -sarjan kuulan lajivoittoa jouduttiin niin ikään jännittämään viimeiselle kierrokselle asti, Minna Kouhian ja Hanna Tarkiaisen ollessa vain sentin päässä toisistaan. Hanna kuitenkin räväytti viimeisellään Minnan ohi ja voitti kuulan tuloksella 8,27.

Kokonaisuudessaan kisat onnistuivat jälleen kerran upeasti hyvän hengen ja yhteen puhaltamisen ansiosta. M & N -sarjojen voittajiksi kruunattiin Juha Jääskeläinen sekä Katariina Piri. M40 ja N40 -sarjat voittivat Antti Koivukoski ja Minna Kouhia, sekä M60 -sarjan urheasti ja upeilla tuloksilla läpi suorittanut Antti Rissanen. Onnittelut mestareille sekä kaikille osallistuneille! Seuraavat kaupunginmestaruuskisat järjestetään syksyllä 2018, joista tiedotetaan tarkemmin myöhemmin HSUn tiedotuskanavissa. HSU:n aikuisurheilijat haastavatkin kaikki mukaan pitämään yhdessä hauskaa ja mittelemään kaupunginmestaruudesta ensi syksynä.

Liitteenä kisatulokset.

Kuvassa kaupunginmestaruuskilpailujen osallistujat
Kolmiottelun mestarit Juha, Antti K, Jari, Antti R, Katariina ja Minna yhteiskuvassa