Kesän toinen Silja-Line seurakisa kilpailtiin torstaina urheilupuistossa

3.8.2018

Kesän toinen Silja-Line seurakisa kilpailtiin eilen torstaina 2.8.2018 aurinkoisessa säässä. Seurakisoihin saapui paikalle mukavasti yhteensä 54 urheilijaa. 5-9v sarjat kilpailivat klo 17 alkaneissa kilpailuissa 3-loikassa, kuulassa ja 5-7v sarjojen osalta aitapainoitteisessa temppuradassa sekä 9v-sarjan osalta kennojen läpi juostavalla 40m aitajuoksulla. Lajit suoritettiin HSUn ohjaajien johdolla ja paikallaolleiden lasten vanhempien toimitsija-avustuksella. Kilpailut sujuivat mukavan kelin siivittämänä hyvässä järjestyksessä ja suunnitellun aikataulun mukaisesti.

Lisäksi HSUn kuulakisassa oli mukana 17 kisaajaa lisää, joten kokonaisurheilijamäärä nousi aurinkoisena torstaina yhteensä 71:een osallistujaan. Tapahtumaa ja vilskettä riitti siis kentällä mukavasti.

SIlja-Line seurakisat sisälsivät runsaasti erinomaisia suorituksia. 5-vuotiaiden sarjassa Leo Makkonen hyppäsi hienosti 3-loikkaa lähes metrin erolla muihin, tuloksella 392cm. Leo ja T5-sarjan Seela Pasma juoksivat temppuradan myös hienosti alle 21 sekunnin. T7-sarjassa Miisa Virtanen hyppäsi myös hienosti 3-loikkaa lukemiin 530cm ja juoksi myös päivän kovimman temppurata-ajan 17,8. 9-vuotiaiden sarjassa kovia suorituksia teki Viipurin Urheilijoiden Sara Söderman, joka voitti sarjansa kaikki lajit. Etenkin 3-loikan 733cm ja 40m aitojen 8,36 olivat hienoa katseltavaa. Poikien puolella aidat juoksi hienosti HSUn Joa Liuha, joka jäi Saran ajasta sadasosan ajalla 8,37. Mainittakoon myös Jere Henttosen P9-sarjan 640cm kuulakaari sekä Mikko Koiviston urakointi, sillä hän juoksi P9-sarjan lajien lisäksi myös 400m-juoksun P11-sarjassa aikaan 1,26,9.

400m-juoksussa juniorien juoksussa esiin nousi Keski-Uudenmaan Yleisurheilun T11-sarjan Henni Piiroinen, joka voitti sarjansa ja koko eränsä ajalla 1,14,2. Taakse jäivät kaikki muut 11-13v sarjan juoksijat. Aikuisten lähdössä HSUn aikuisten harjoitusryhmän valmentajana toimiva Olli Verkama testasi nopeuttaan, juoksemalla ratakierroksen aikaan 57,0. Myös aikuisten ryhmässä treenaava ja Suomen Aikuisurheiluliiton SM-kisoihin valmistautuva Minna Kouhia osoitti olevansa hyvässä kunnossa juoksemalla ajan 1,05,3.

HSUn kuulakisa käytiin päivän viimeisenä lajina, joka oli myös virallinen kisalaji. Kovimman tuloksen teki HSUn 17-vuotias Nelli Talvitie työntämällä sarjansa 3kg kuulaa uusiin ennätyslukemiinsa 13,97. Kyseinen tulos on Nellin ikäluokan tämän kauden neljänneksi kovin noteeraus, mikä lupaa hyvää ensi viikonlopun SM-kisoja ajatellen. Nelliä säesti 7-ottelija Vilma Rönkä työntämällä tuloksen 10,53. Myös T13-sarjassa Elsa Mattila työnsi hyvän tuloksen 10,64. Myös lukuisat muut HSUn urheilijat paransivat myös mukavasti omia ennätyksiään, vaikka osalla oli ollut juuri alla 400m-juoksu.

Kiitos kaikille urheilijoille, vanhemmille, toimitsijoille ja ohjaajille mukavasta kisapäivästä. Silja-Line seurakisojen tulokset liitteenä. HSUn kuulakisan tulokset löydät täältä.

HSUn aikuisurheilijoita oli kerääntynyt sankoin joukoin mukaan Silja-Line seurakisaan niin toimitsijatehtäviin kuin kilpailemaan. Moni oli mukana 400m juoksussa sekä kuulantyönnössä.
HSUn kioski palveli koko kisojen ajan
Viipurin Urheilijoita edustava Sara Söderman teki kovia tuloksia seurakisoissa.
HSUn T7-sarjassa kilpaillut Miisa Virtanen teki hyvät tulokset niin 3-loikassa kuin temppuradalla
5-vuotiaat juoksevat temppurataa ohjaajiensa Olli Verkaman ja Riina Virtasen johdolla. Olli kävi juoksemassa päivän päätteeksi myös 400m aikaan 57,0
5- ja 7-vuotiaiden temppurata oli aitajuoksupainoitteinen koitos, jossa juostavaa matkaa oli yhteensä noin 50m.
9-vuotiaat saavat 40m aitojen jälkeen suoritusmerkintöjä ohjaajilta Silja-Line seurakisakorttiinsa