Talven viimeinen Silja-Line seurakisa kisattiin lauantaina 2.3

4.3.2019

Talven viimeinen Silja-Line seurakisa järjestettiin lauantaina 2.3 klo 14 alkaen. Mukana oli rentohenkisissä kilpailussa 29 kilpailijaa, joiden joukossa oli mukavasti edustusta HSUn lisäksi myös neljästä muusta seurasta (Lopen Urheilijat, Mäntsälän Urheilijat, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu ja Helsingin Tarmo). Kisoissa saatiin myös nauttia HSUn kahvion antimista koko kilpailujen ajan.

Tuttuun tyyliin 5-9v sarjat kilpailivat ensin klo 14.00-15.30 välillä ja 11v- ja vanhemmat sarjat olivat vauhdissa klo 15.30 eteenpäin. Kisoissa 5-9v sarjat kilpailivat 40m aidoissa, kuulassa ja korkeushypyssä. Lajit oli järjestetty niin, että 5-7vuotiaat juoksivat aitajuoksunsa 20-30cm miniaidoilla, työnsivät kuulaa 600g pallokuulilla ja hyppäsivät korkeushyppynsä seiväspatjalle. 9-vuotiaat juoksivat aitajuoksunsa 50cm aidoilla ja työnsivät työntönsä 2kg kuulalla. 9-vuotiaat saivat myös valita, hyppäsivätkö he korkeutensa seiväspatjalle vai 80cm korkuiselle korkeuspatjalle. Aitajuoksut juostiin juoksukennojen läpi ja jokaisella urheilijalla oli kaksi yritystä.

5-9v sarjoissa kovimmista suorituksista vastasi tuttuun tapaan T9-sarjassa kilpaillut Miisa Virtanen, joka juoksi etenkin 40m aidat kennojen läpi hienosti aikaan 8,42. Myös Seela Pasma teki T7-sarjassa kovan aitatuloksen juoksemalla miniaidat aikaan 8,69. Korkeushypyssä nähtiin myös osallistujilta paljon hienoja ennätysparannuksia. Osallistujat saivat seurakisakortteihinsa taas lisää merkintöjä ja kaikki osallistujat palkittiin edellisten seurakisojen pronssi- ja hopeamitalien lisäksi nyt myös kultamitaleilla.

11-vuotiaiden ja sitä vanhemmat sarjat aloittivat kilpailunsa aitajuoksulla klo 15.30. Osallistujat juoksivat 5-9v sarjojen tapaan kennojen läpi ja jokaisella oli kaksi yritystä. 11v ja 13v- sarjoissa nähtiinkin tasaisia kamppailuita ja hienoa aidanylitystä. 13-vuotiaiden sarjan voittajaksi nousi HSUn Elsa Pinola (7,82) ja 11-vuotiaiden sarjassa P11-sarjassa Elias Oksanen (7,41) ja T11-sarjassa juuri yleisurheiluharrastuksensa aloittanut Emma Kymäläinen (8,54).

Korkeushyppykilpailu pääsi käyntiin heti aitajuoksujen päätyttyä. Korkeushyppykilpailussa useampi urheilija paransi hienosti virallista ennätystulostaan. Ennätystään paremmin hyppäsivät mm. Elsa Pinola (T13, 139cm, +2cm), Lotta Lamminen (T15 136cm, +11cm), Janina Vuorenmaa (T11, 110cm, +10cm), Ester Solismaa (T13, 125cm) ja Kirsi Kuisma (N, 133cm, +4cm)

Seuraavan kerran Silja-Line seurakisoissa kilpaillaan taas kesäkaudella. Kiitos paljon kaikille osanottajille, ohjaajille ja talkooväelle mukavasta kolmiosaisesta kisasarjasta. Alta löytyvät seurakisojen tulokset.

Seurakisoissa oli lajina korkeushyppy, jossa 11-13v sarjojen osallistujat odottavat vuoroaan
Velmeri (vas.) ja Velma Peiponen olivat mukana seurakisoissa
Aitajuoksut juostiin kennojen läpi juostavalla ajanotolla, jossa jokaisella urheilijalla oli kaksi suoritusta
Tulospöytäkirjat kiinnostivat urheilijoita