HSUn viestijoukkueet kisasivat lauantaina pm-viesteissä ja SAULn SM-viesteissä

9.6.2019

Lauantaina 8.6 vietettiin aktiivinen kisapäivä, kun HSUn urheilijat kisasivat niin Riihimäellä pm-viesteissä kuin Kangasalalla Suomen Aikuisurheiluliiton (SAUL) SM-viesteissä. Molemmat kisasivat keräsivät hyvää menestystä.

Viisi mitalia Riihimäen 9-15v pm-viesteissä

HSUn kilpailivat Riihimäellä lauantaina 9-15v ikäisten pm-viesteissä. Mukana oli iso joukko HSUn urheilijoita, jotka edustivat tasaisesti eri ikäluokkia. Joukkueita pääsi kisaviivalle lopulta 16:ta. Mitaleja joukkueet toivat yhteensä viisi kappaletta.

9-vuotiaiden sarjassa kilpailtiin 8x40m sukkulaviestissä, jossa sääntöjen mukaan tulee olla vähintään yksi juoksija kummastakin sukupuolesta. Kilpailu juostiin nurmikolla etusuoran edessä. HSUn sukkulaviestijoukkue Miisa Virtanen, Elle Niklander, Nella Jääskeläinen, Jessica Forssell, Iikka Oksanen, Leo Makkonen, Tobias Löfgren ja Olavi Sokka juoksi tasaisen kilpailun seitsemänneksi ajalla 1,04,22.

4x400m viestissä HSUn tytöt taistelivat hyvin kilpailun mitalisijoista. Etenkin Miisa Virtasen hurjalla avausosuudella HSUn joukkue pysyi läpi kilpailun kärkitaistelussa mukana. Lopulta tytöt sijoittuivat hienosti neljänneksi ajalla 6,02,30. Joukkueessa juoksivat Miisa Virtanen, Jessica Forssell, Nella Jääskeläinen ja Elle Niklander. P9-sarjassa Olavi Sokka, Leo Makkonen, Iikka Oksanen ja Tobias Löfgren juoksivat kuudenneksi ajalla 6,52,65.

T11-sarjassa kilpailut alkoivat erinomaisesti, kun 4x60m aidoissa joukkue Linnea Teivaanmäki, Kia Sairanen, Iisa Aramo ja Catarine Billingham juoksivat hopealle ajalla 49,08 ja taistelivat pitkään myös sarjan voitosta. Kakkosjoukkue Jonna Salonen, Elsa Sokka, Nelia Krantz ja Eva-Greta Oksanen juoksivat kahdeksanneksi ajalla 53,62. Harmittavat loukkaantumiset kuitenkin hieman vaivasit juoksijoita, joten 4x50m viestiin päästiin mukaan vain yhdellä joukkueella. Siinä Jonna Salonen, Elsa Sokka, Eva-Greta Oksanen ja Nelia Krantz juoksi yhdeksänneksi ajalla 34,07. Päätösmatkana toimineessa 4x600m-viestissä HSUn joukkue otti jo toisen mitalinsa taistelemalla hienosti pronssia ajalla 9,16,86. Joukkueessa juoksivat Iisa Aramo, Catarine Billingham, Nelia Krantz ja Elsa Sokka.

T13-sarjassa HSU:ta edusti kaikilla matkoilla nelikko Elsa Pinola, Sissi Kaksonen, Vilma Sorola ja Anni Huttunen. Tytöt edistivät tasaisen hyvin sijoittumalla 4x60m aidoissa viidenneksi ajalla 49,16, 4x100m-viestissä seitsemänneksia ajalla 58,86 ja 4x600m viestissä kymmenenneksi ajalla 9,09,40.

P13-sarjassa joukkue saatiin kasaan kahdelle matkalle. 4x100m:lla Olavi Halonen, Eeli Rovasalo, Elias Oksanen ja Anton Sokoff juoksivat viidenneksi ajalla 59,62. 4x600m:lla menestys oli pikamatkaa parempaa, kun Olavi Halonen, Anton Sokoff, Henrik Ahoniemi ja Eeli Rovasalo ottivat hienosti pronssia ajalla 8,13,93.

T15-sarjan 4x80m aitojen joukkue Aino Halonen, Elsa Mattila, Laura Ylönen ja Isla Sokoff aloitti hienosti nappaamalla tasaisessa kisassa pronssia ajalla 56,90. Mitalin pientä yllättävyyttä korosti se, että 80m aitamatka oli kaikille juoksijoille ensimmäinen tänä kesänä. Sama joukkue edusti myös 4x100m-matkalla jossa kahdekas sija ajalla 56,10. 4x800m:lla Aino Halonen, Elsa Mattila, Isla Sokoff ja Piia Romppainen juoksivat ajan 11,43,65, mikä riitti kilpailun viidenteen sijaan.

P15-sarjassa mukana oli 4x100m, joukkue, jota tähditti kolme Hyvinkään Jää-Ahmojen -05 syntynyttä pelaajaa. Joukkue Taneli Hyvärinen, Veeti Juutilainen, Juuso Ording ja Aelx Virtanen kiidättivät kapulan hopealle tasaisessa kamppailussa Keravan Urheilijoiden kanssa ajalla 56,50. Näin pojat suoriutuivat ensimmäisestä kilpailustaan erinomaisesti.

Kokonaisuutena HSUn urheilijat suorittivat hienosti läpi helteisen kisapäivän ja tekivät monia mieleenpainuneita henkilökohtaisia suorituksia. Seuraavaksi HSUn urheilijat kokoontuvat kisaamaan jo ensi viikon tiistaina, kun vuorossa on uudenmaan piirin ensimmäinen seuracup-osakilpailu Lohjalla.

Kisojen kokonaistulokset löytyvät täältä

M40-sarjan ruotsalaisviestistä SM-kultaa HSUn joukkueelle

Lauantaina 8.6 käytiin myös Suomen Aikuisurheiluliiton SM-viestit Kangasalan urheilukentällä. HSUn värejä edusti M40-sarjassa kilpaillut joukkue Juha Jääskeläinen, Jyrki Paananen, Jukka Jännetyinen ja Markku Jokinen. Kokenut kisakolmikko esiintyikin erinomaisesti, kun kotiintuomisiksi tuli ruotsalaisviestin (100m+200m+300m ja 400m) SM-kultamitali. Kulta tuli ajalla 2,23,77. Mestaruus tuli vajaan kuuden sekunnin erolla toiseksi tulleeseen LahtiSporttiin. Joukkue oli mukana myös 4x1500m-viestissä, jossa irtosi neljäs sija ajalla 22,14,30.

HSU onnittelee Juhaa, Markkua, Jyrkiä ja Jukkaa hienosta suorituksesta!

Kisojen kokonaistulokset löydät täältä

Nella Jääskeläinen, Elle Niklander, Miisa Virtanen ja Jessica Forssell taistelivat 4x400m viestissä tiukasti T9-sarjan kärkisijoista
T15-sarjan Isla, Laura, Elsa ja Aino ottivat pronssia 4x80m aidoissa
Isla T15-sarjan aitaviestin telineissä
Juuso Ordining, Veeti Juutilainen, Taneli Hyvärinen ja Alex Virtanen ottivat hopeaa P15-sarjan 4x100m:llä.
P13-sarjan 4x600m viestijoukkue Olavi, Eeli, Anton ja Henrik otti pronssia
T11-sarjan 4x600m joukkue Elsa, Catarine, Nelia ja Iisa ottivat pronssia.
Hopeapallille nousi myös T11-sarjan 4x60m aitojen viestijoukkue, jossa juoksivat Linnea, Kia, Iisa ja Catarine
M40-sarjan ruotsalaisviestin SAUL:n SM-kultaa vei HSUn joukkue Markku Jokinen (vas.), Juha Jääskeläinen, Jyrki Paananen ja Jukka Jännetyinen.
HSUn kakkosjoukkue Elsa, Nelia, Jonna ja Eva-Greta 4x60m aidoissa valmistautuu suoritukseen.