HSUn joukkue viidenneksi uudenmaan piirin seuracupissa Lohjalla

12.6.2019

HSUn joukkueen tiivis kisatahti sai jatkoa tiistaina 11.6, kun urheilijat matkustivat Lohjalle uudenmaan piirin seuracupin I-osakilpailuun, jossa saatiin kilpailla mukavan aurinkoisessa säässä. Seuracup-kilpailu on osa kaksiosaista ja valtakunnallista seuracup-kilpailua, jossa taistellaan ensin seurojen välillä paremmuudesta piirikohtaisissa kisoissa. Lopuksi valtakunnallisesti 16:ta parasta seuraa pääsee seuracupin huipentumaan, eli valtakunnalliseen seuracup-finaaliin A-, B- ja C-sarjoissa. HSU on mukana C-sarjassa, jossa ovat mukana seurat, joiden kotikaupungissa on vähintään 35 000 asukasta.

Uudenmaan piirin seuracupin ensimmäisessä osassa HSU puolusti viimevuoden neljättä sijaansa. Tällä kertaa eteen kiilasi myös Länsi-Uudenmaan Urheilijat, joka tarkoitti, että HSU sai itselleen kisan viidenen sijan 9214 pisteellä. Joukkueen iskukykyä alensi harmittavat poisjäännit, mutta paikallaolleet urheilijat onnistuivat hienosti. Ohessa listaus sarjoittain kunkin HSUn urheilijan suorituksesta.

T11-sarjassa HSU:lle merkittiin yksi lajivoitto, sillä Kia Sairanen heitti kiekonheitossa kisan ainoana yli 20-metriä tulokseen 20,89. Kiaa säesti lajissa kahdeksanneksi sijoittunut Iisa Aramo (13,33). Hyvää menestystä toi myös Elsa Sokka, joka taisteli itsensä 1000m:n juoksun kolmanneksi ajalla 3,54,55. Elsan perässä kahdeksannen sijan otti Nelia Krantz ajalla 4,11,27. Myös 60m:llä Catarine Billignham juoksi tasaisessa kilpailussa ajan 9,79, joka riitti kisan viidenteen sijaan. Pituushypyssä Emma Kymäläinen hyppäsi tuloksen 326cm, joka riitti 11:ta sijaa. Lisäksi Velma Peiponen hyppäsi tuloksen 306cm. 4x50m viestijoukkue Kia Sairanen, Iisa Aramo, Emma Kymäläinen, Catarine Billingham juoksi ajan 31,79, joka riitti kisan kuudenteen sijaan.

P11-sarjassa kovimmasta tuloksesta vastasi pituushypyssä lähes 20cm ennätysparannuksen tehnyt Elias Oksanen, joka hyppäsi tuloksen 430cm. Tulos riitti sarjan selkeään voittoon. Tasaista kokonaispanosta täydensivät Alexander Reichardt viidennellä sijalla 60m-juoksussa ajalla 9,81 sekä Anton Sokoff kiekon neljännellä sijalla tuloksella 15,79m. Antonia täydensi myös seitsemänneksi sijoittunut Lauri Lamminen tuloksella 14,14m. 1000m:llä Henrik Ahoniemi juoksi kuudenneksi ajalla 4,01,53. P11-sarjan 4x50m:llä joukkue Henrik Ahoniemi, Elias Oksanen, Anton Sokoff ja Alexander Reichardt juoksi kolmanneksi ajalla 32,11.

T13-sarjassa huikean, yli puolen sekunnin ennätysparannuksen teki 60m-juoksussa Angelina Billingham ajalla 8,80. Aika riitti sarjan kakkossijaan. Angelinan perässä kahdeksanneksi juoksi Vilma Sorola ajalla 9,43. Korkeudessa viidenneksi hyppäsi Elsa Pinola tuloksella 130cm. Varastoon jäi vielä senttejä, kun ponnistukset lähtivät hitusen liian läheltä rimaa. Keihäänheitossa Anni Huttunen oli kahdeksas tuloksella 18,79 ja Sissi Kaksonen 11:ta tuloksella 15,27. 1000m:llä Neela Jakonen juoksi yhdeksänneksi ajalla 3,59,75. Elsa Pinola, Sissi Kaksonen, Anni Huttunen ja Vilma Sorola juoksi 4x100m-viestissä neljänneksi ajalla 58,53.

P13-sarja kärsi eniten urheilijoiden osallistujakadosta, jossa nähtiin joukkueen kannalta harmittavia poisjääntejä. Eeli Rovasalo esiintyi kuitenkin pirteästi ja heitti keihässä viidenneksi ennätystuloksella 26,11.

T15-sarjassa nähtiin tasaista suorittamista. Isla Sokoff sijottui seipäässä kolmanneksi ennätystä hipovalla tuloksellaan 250cm. Islan hypyt nousivat etenkin kisan alussa korkealle, mikä lupaa hyvää kesän jatkoa ajatellen. Myös Elsa Mattila sijoittui kuulassa kolmanneksi tuloksella 9,39. Elsan takana Lotta Lamminen oli kahdeksas tuloksella 7,60. 100m:llä Laura Ylönen juoksi ajan 15,10, joka riitti kymmenenteen sijaan. Viestijoukkue Lotta Lamminen, Elsa Mattila, Laura Ylönen ja Isla Sokoff juoksi kuudenneksi ajalla 57,68.

P15-sarjassa Olavi Halonen hyppäsi seipäässä varmasti, mikä riitti kilpailun kakkossijaan tuloksella 260cm. Santeri Ahoniemi taisteli 2000m:llä neljänneksi ajalla 7,34,69. Kuulantyönnössä Eelis Aramo pukkasi kuulan 880cm päähän mittauspaikasta, joka riitti kisan viidenteen sijaan.

N17-sarjassa nähtiin paljon hyviä onnistumisia. 200m:llä Kiia Brandes paransi ennätystään puoli sekuntia, juoksemalla matkan neljänneksi nopeiten ajalla 27,99. Perässä juoksi Saara Rantanen ajan 28,97. Pihla Poikolainen paransi kuulassa ennätystään hienosti 80cm:iä tulokseen 9,81, mikä riitti neljänteen sijaan. 3-loikassa Riina Virtanen ensi kertaa 10m-rajapyykin hyppämällä tuloksen 10,04, joka riitti myös neljänteen sijaan.

M17-sarjassa paluun radoille pienen tauon jälkeen tehnyt Elmo Niemi juoksu 200m:iä hyvään aikaan 26,45. Kasperi Cederqvist hyppäsi 3-loikassa tuloksen 10,63, joka takasi yli 60cm ennätysparannuksen ja kisan kolmossijan. Juho Kantoniemi työnsi kuulassa lukemat 9,13 ja otti sarjan nelossijan.

Kisan kokonaistulokset voit katsoa täältä

HSUn urheilijat edustivat tasaisen hyvin Lohjan seuracupissa
Elsa (vas.), Anni, Sissi ja Vilma valmistautuvat T13-sarjan viestiin
Isla Sokoff valmistautuu T15-sarjan seiväshyppysuoritukseen, lopputuloksena 250cm