HSU:n urheilijat vauhdissa Uudyn Pm-junnuottelut ja Vuosaari Games- kilpailuissa - 2 hopeamitalia!

19.8.2019

Lauantaina HSU:n urheilijat olivat kisaamassa Janakkalassa Uudyn pm-otteluissa ja Helsingissä Vuosaari Games- kilpailuissa

Janakkalassa kisattiin Uudyn pm-junnuotteluissa. HSU:lta edustamassa oli yhteensä neljä urheilijaa.

Elias Oksanen nappasi P11 4-ottelusta hopeaa 1100 pisteellä! Heti ensimmäisessä lajissa 60m aidoissa Elias teki huikean suorituksen parantamalla monella kymmenyksellä vanhaa ennätystään tulokseen 11,10.
Seuraavana lajivuorossa oli korkeus, josta ei montaa pudotusta tullut ja tulokseksi tuli 1,26. Keihäänheitossa nähtiin tasaisia tekemistä ja keihään tulokseksi kirjattiin 22,79m heitto. Loppurutistuksena Elias juoksi 800m hienosti aikaan 3:12.

Janakkalassa kaikki loput HSU:n urheilijat Elsa Pinola, Neela Jakonen ja Anni Huttunen kilpailivatkin samassa sarjassa T12 5-ottelussa. Sarjassa oli mukana peräti 16 kilpailijaa.

Elsa Pinola pinkaisi myös itselleen uuden ennätyksen 12,06 60m aitajuoksussa. Myös Neela Jakonen paransi kirkkaasti vanhaa aitajuoksuaikaansa aikaan 1,66. Anni Huttunen aitoi aikaan 12,31.

Seuraavana lajina keihäänheitossa Elsa paransi myös monella metrillä ennätystään 14,30m. Anni viskaisi keihään 16,09m päähän ja Neela 16,24m.

Pituushypyssä tehtiin tasaista ja hyvää suorittamista kisatilanteessa, mutta ennätysparannukset jäivät tässä lajissa seuraavaan kertaan.

Korkeushypyssä Anni hyppäsi uuden ennätyksen 1,36 huikealla kuuden sentin parannuksella vanhasta. Korkeushyppy oli toiseksi viimeinen laji, joten jo väsyneillä jaloilla ennätyksen teko oli hieno kisasuoritus! Sekä Neelan että Elsan hypyissä yleisö pidätteli hengitystä, kun viimeisellä hypyllä saatiin onnistunut suoritus. Neelan tulokseksi jäi 1,18 ja Elsan 1,39.

Viimeinen 800m päätöslaji paketoi ottelupäivän. Neela ja Elsa juoksivat erittäin lähelle vanhoja ennätyksiään, Elsa aikaan 3,05 ja Neela tasan 3,00. Anni taas paransi ennätystään aikaan 2,59. Anni Huttunen sijoittui viidennelle sijalle. Elsa Pinola seitsemänneksi ja Neela Jakonen heti kahdeksanneksi.

Samaan aikaan Helsingissä kisattiin Vuosaari Games. Eelis Aramo työnsi uuden ennätyksen kuulassa 9,32m ja sijoittui tuloksellaan hopealle!

Myös Iisa Aramo kilpaili Vuosaaressa T11 60metrillä. Iisa juoksi uuden hienosti uuden ennätyksen 10,17.

Vuosaaressa pituushypyssä kilpailivat Elsa Mattila sekä Laura Ylönen. Molemmilla oli edellisen viikonlopun oman ikäluokan SM-kisat takanaan. Elsa hyppäsi pituudessa 4,67m ja Laura 3,85m.

HSU onnittelee urheilijoita hienoista kisasuorituksista!

Ensi viikonloppuna 24-25.8 kisakautta jatketaan vielä 9-15v pm- kisoissa Nurmijärvellä!

Eelis Aramo hopeasijalle kuulantyönnössä Vuosaari Games:ssä
Elias Oksanen nappasi hopeaa Janakkalassa P11 4-ottelussa