HSU:n joukkue 14. Seuracupin C-finaalissa

3.9.2019

Lauantaina 31.8 kisattiin Seuracup C-finaali Tuusulassa. HSU lähti kisaan 16. sijalta ja kohosi viikonlopun aikana 14. sijalle. Monet urheilijat ylittivät itsensä mennessään rohkeasti kisaamaan vieraampaan lajiin tai sarjaan. Seuracup on joukkuekilpailu, jossa jokainen suoritus toi pisteitä joukkueelle.

Kilpailut alkoivat avajaisjuhlallisuuksilla. Kukin joukkue juoksi nurmikentän poikki oman seuran liput liehuen samaan aikaan selostajan esitellessä seurat yksitellen. Tämän jälkeen kilpailu julistettiin alkaneeksi ja huomio siirtyi suorituspaikoille

N/M 17
Kasperi Cederqvist aloitti ensimmäisten joukossa kilpailun lauantaina pituushyppykilpailulla. Kasperi paransi yli kymmenellä sentillä vanhaa ennätystään tulokseen 5,12m.

Riina Virtanen juoksi 200m aikaan 28,50. Noora Hietala hyppäsi pituushyppykilpailussa kuudenneksi tuloksella 4,93m. Laila Lehtinen edusti kuulantyönnössä työntäen 9,90m.

Eeli Vuola juoksi 200m oman eränsä selvään voittoon (25,22) ja koko kilpailun seitsemänneksi.

Juho Kantoniemi työnsi kuulantyönnössä (10,22).

T/P15

Isla Sokoff suoriutui seiväshypyssä 2.sijalle (270)!

Moona Virtanen juoksi 100m (15,34) suhteellisen kovaan -1,9 vastatuuleen.

Laura Ylönen osallistui 1000m kävelyyn (5,13) tehden huomattavan aikaparannuksen vanhaan ennätykseensä tällä kisamatkalla.

Elsa Mattila työnsi kuulaa 8,70m.

Kuulantyönnössä Eelis Aramo sai kiskottua viimeisellä työnnöllään kilpailun parhaan tuloksensa 9,07m.

Taneli Hyvärinen juoksi 100m 14,08s. Tuulta oli erässä huimat +2,8, jonka vuoksi tulosta ei valitettavasti voitu kirjata ennätyslukemaksi.

Kilpailun pisimmän juoksumatkan 2000m juoksu HSU:lta 13-vuotias Kasper Borremans (7,13). Kasperilta nähtiin suunnitelmallista, tasaista ja erinomaista juoksua tässä kilpailussa.

Olavi Halonen taivutti seipään 2,90 korkeuteen ja suoriutui kilpailussa viidenneksi.

T/P13

Elsa Pinola hyppäsi T13 korkeushypyssä erinomaisella hypyllään neljänneksi (145cm). Elsa paransi viidellä sentillä vanhaa ennätystään. Tulos on myös 12-vuotiaiden seuraennätys, jolla Elsa ylsi tilastoihin Nelli Talvitien ja Laila Lehtisen joukkoon. Tulevat kilpailut näyttävät, pistääkö Elsa seuraennätyksen vielä uusiin lukemiin.

Moukarinheitossa Sara Jousimaalla oli hikiset paikat, kun useat heitot menivät peräkkäin rikki. Sara osoitti kuitenkin erinomaisia kisahermoja, ja viimeisellä heitolla sai hyväksytyn heiton, jonka tulokseksi mitattiin 24,09m.

1000m juoksulle HSU:ta lähti rohkeasti edustamaan vain 9- vuotias Senni Koski. Lennokkaalla askeleella Senni juoksi aikaan 3,43min parantaen vain viikon takaista ennätystään jopa kuudella sekunnilla.

Anni Huttunen juoksi 60m aidat 12,52.

Rasmus Salmi juoksi aitajuoksussa uuden ennätyksensä 10,87. Muistaen sen, että Rasmus muisteli pitkästä aikaa samalla viikolla harjoituksissa aitajuoksua, suoritus oli aivan erinomainen!

Kilpailun kaikissa kestävyysjuoksuissa oli kova taso, joissa harva olisi olisi juoksijoiden perässä pysynyt. Eeli Rovasalo edusti sarjan 1000m juoksussa juosten aikaan 3,16.

Korkeushyppykisassa Aarni Piri suoritti erittäin varman ja vakaan kilpailun. Rimaan nostettiin 140cm, joka oli 5cm enemmän kuin Aarnin vanha ennätys. Jännitysnäytelmässä Aarnin onnistui hypätä tämä korkeus viimeisellä yrittämällään!

Moukaripaikalla Aleksis Hurme lennätti kolmekiloisen moukarin 19,17 metriin.

T/P11

16m aitajuoksussa Janina Vuorenmaa juoksi aikaan 11,90. Elsa Sokka juoksi 1000m 3,50.

Linnea Teivaanmäki hyppäsi pituushypyssä 3,48m.

Kia Sairanen lennätti sarjan keihäänheittokilpailussa keihään 18,47metriin. Kia Sairanen palkittiin HSU:n Seuracupin tsemppari-palkinnolla! Kia sekä Linnea olivat koko päivän aikana ilahduttamassa kanssakisailijoita tansseilla, akrobaattisilla tempuilla ja maalailemassa ihomaalilla HSU- henkisiä taideteoksia.

Luka Hautala 60m juoksi aitajuoksussa aikaan 14,43. Elias Oksanen hyppäsi kilpailuissa pituutta 4,12m. Anton Sokoff heitti keihästä 30,04m.

Vain 7-vuotias Olavi Sokka tarttui myös urheasti haasteeseen lähteä juoksemaan P11- sarjan 1000m juoksu. Olavi ylitti itsensä ja hoiti tonttinsa erinomaisesti juosten aikaan 4,13!

Kilpailut huipentuivat perinteiseen sukkulaviestikilpailuun. Sukkulaviestin järjestyksen mukaisesti ensin nuorimmat lähtivät juoksemaan ja joukkueen vanhimmat toimivat viestin ankkureina. Sukkulajuoksussa loistivat erityisesti sisarukset Angelina ja Catarine Billingham erittäin nopeilla juoksuillaan nurmikentän poikki. HSU:n joukkue sijoittui sukkulassa lopulta 12. sijalle. Kilpailu oli tiukkaa, sillä moni joukkue juoksi vain kymmenesosien erolla toisiinsa.

Kiitos Uudylle kilpailujen järjestämisestä, urheilijoille, huoltajille, kannustajille, valmentajille sekä kilpailun toimitsijoille!

HSU:n joukkue erottui seuraväreillä, kasvomaalauksilla ja hilpeällä meiningillä
Kasperi Cederqvist hyppäsi pituushypyssä uuden ennätyksensä 5,12m!
Kasper Borremans juoksi 2000m aikaan 7,13
Linnea Teivaanmäki edusti T11 pituushypyssä
Rasmus Salmi päivitti aitajuoksuennätystään aikaan 10,87
Aarni Piri hyppäsi viimeisellä hypyllä onnistuneesti 140cm parantaen viidellä sentillä ennätystään
Mahtava joukkuehenki ja toisten tsemppaaminen näkyi koko kisan ajan!