Kesän toiset seurakisat keräsivät kentälle liki 100 kisaajaa

7.8.2019

Maanantaina 5.8 urheilukentällä päästiin kisaamaan kesän toisissa Silja Line- seurakisoissa! Kilpailuihin osallistui liki 100 osallistujaa aina 5- vuotiaista aikuisiin. Onnekkaasti heti kilpailujen alkaessa pienet sadekuurot loppuivat ja koko kisan ajan saatiin nauttia aurinkoisesta säästä. Kisatunnelma alkoi nousemaan heti Jorma Peltosen aloittaessa kisajuonnon sekä kahvion noustessa pystyyn katsomon viereen.

Kello 16:30 alkoi totutulla tavalla 5-9- vuotiaiden ohjatulla alkulämmittelyllä. Klo 17 päästiin aloittamaan kilpailut ja lajeja lähdettiin suorittamaan HSU:n ohjaajien opastuksella. 5-9- vuotiaiden kilpailulajeina olivat kolmiloikka, kuulantyöntö sekä temppurata, ja 9- vuotiaille 40m aitajuoksu.

9-vuotiaissa pojissa nähtiin tasaista ja tiukkaa jännitysnäytelmää kolmen eri seuran edustajan Urho Kanervalan, Jyvä-Kasperi Koskelan ja Iikka Oksasen välillä kaikissa kolmessa lajissa.

Tyttöjen 9- vuotiaiden sarjassa Miisa Virtanen hyppäsi kolmiloikassa ja juoksi 40m aidoissa lajivoittoon Nella Jääskeläisen, Aura Kankaan ja Ronja Koskelinin ollessa aivan kintereillä. Nellalle irtosi ykkössija kuulantyönnössä.

7- vuotiaiden sarjassa nousi esiin Leo Makkonen ottaen kaikissa lajeissa lajivoiton. Leoa haastoivat mm. Taisto Kangas, Eemeli Untinen sekä Lenni Lehikoinen.

Louna Teivaanmäki ja Kiia Salo pitivät kärkikamppailua kolmiloikassa sekä temppuradassa. Louna loikki kolmiloikassa ykkössijalle, kun taas Kiian onnistui suorittaa temppurata nopeimmalla ajalla.

5-vuotiaiden sarjassa oli urheilemassa ilahduttavasti erittäin paljon osallistujia. Oman vuoron odotteluajalla kuivaan vesiesteeseen hyppääminen ja sen kiertäminen osoittautui erinoimaiseksi ajanvietteeksi!

Kolmiloikassa oli tiukka voitonkamppailu Mikke Lepistön hypätessä kolmiloikassa 304cm tiukalla erolla Eero Heikkilän 302cm suoritukseen.

Edith Teivaanmäki nousi lajivoittoihin kuulassa ja temppuradassa. Kolmiloikassa kuitenkin Milla Sirainen korjasi ykköspaikan omiin nimiinsä, Isla ja Matilda Naapurin loikatessa kakkos- ja kolmossijalle.

Viimeisten 5-9-vuotiaiden lajien jälkeen katseet siirtyivät urheilukentän molempiin päätyihin korkeushyppy- sekä keihäänheittopaikalle. 11-15v sarja aloitti ensin klo 18, jonka jälkeen 17v-M/N sarjat jatkoivat kilpailua klo 19 aina iltayhdeksään asti.

Virallisissa lajeissa nähtiin huimia suorituksia. Miesten keihäskisan vei Heinolan Iskun Pasi Kuusinen 64,82m heitolla. Naisten keihäässä Lahden Ahkeran Jemina Ollikka kiskaisi 40,09m.

Nuorempien sarjojen keihäskisat olivatkin oikeat ennätystenmurskajaiset. Muutamana mainintana useista ennätystenrikkojista 11- vuotiaiden sarjan voittaja Elias Oksanen heitti 26,56m paransi monella metrillä vanhaa ennätystään. Kia Sairainen 22,47m ennätysheitolla selviytyi oman sarjansa keihäskisan ykköseksi. 15-vuotiaissa Eelis Aramo paransi heti toisella heitolla ennätystään 28,27metriin.

Liitteestä pääsee katsomaan tarkemmin seurakisojen 5-9- vuotiaiden tulokset.

Kiitokset kilpailuista kuuluvat toimitsijoille, ohjaajille sekä urheilijoille!

Seuraavaksi urheilukentällä kilpaillaan lapsille suunnatuissa Hippokisoissa 21.8. Tulevana viikonloppuna 9.-11.8 HSU:lta lähtevät kuitenkin jo useat urheilijat kisaamaan useissa SM-kisoissa, mm. 14-15v Lahdessa, 16-17v Kankaanpäässä sekä aikuisurheilijoiden SM-kisoissa Turussa.

Liitteet

Korkeushyppy- kisa käynnissä