14-18v kilparyhmä KESÄ 2024

Kilparyhmä on tarkoitettu 2010-2006-syntyneille. Kilparyhmässä jokaisen urheilijan tulee olla motivoitunut ja sitoutunut ryhmän toimintaan ja harjoituksiin. Ryhmän ohjelmaan kuuluu kilpaileminen. Tavoitteena on kilpailla SM-kilpailuissa. Harjoittelussa urheilijoilla on edelleen mukana useampia harjoiteltavia lajeja, mutta ryhmän vanhemmilla urheilijoilla harjoittelu saattaa olla jo tiettyyn lajiin tähtäävää.

Olethan yhteydessä aina ensin valmentajaan Sofia Toivoseen (050 549 8028, sofia.toivonen@hsu.fi), mikäli mietit siirtymistä kilparyhmään.

Ryhmässä

• juostaan paljon
  • kilpaillaan säännöllisesti & omatoimisesti
  • urheilijat sitoutuvat tavoitteelliseen ja ympärivuotiseen harjoitteluun, johon kuuluvat myös omatoimisten harjoitusten tekeminen sekä harjoituspäiväkirjan täyttäminen

Ryhmällä on yhteisiä harjoituksia 4 kertaa viikossa. Lisäksi omatoimisia harjoituksia on 1-2 viikossa. Tavoitteena on liikkua harjoitusten ulkopuolella niin, että kokonaisliikuntamäärä viikossa olisi 20 tuntia. Urheilijoita kannustetaan liikkumaan harjoituksiin ensisijaisesti pyörällä tai kävellen. Ryhmän valmennus rakentuu yleisurheilijan urapolun mukaisesti.

Harjoitusten aikatauluihin saattaa tulla satunnaisia muutoksia, joten urheilijoiden on tärkeää käyttää aktiivisesti ryhmän WhatsApp-ryhmää, jonne muutoksista tiedotetaan. On urheilijan vastuulla tiedottaa muutoksista huoltajilleen. Koulujen kesäloman aikana joitain harjoituksia saatetaan pitää päiväsaikaan. Heinäkuu sisältää useampia omatoimisia harjoituksia.

HUOM!

• Maksua ei palauteta, jos lopettaa kesken kauden.
  • Ilmoittautumalla ryhmään urheilijat sekä huoltajat sitoutuvat toimimaan vapaaehtoisina toimitsijoina vähintään kahdessa HSU:n järjestämässä kesän tapahtumassa. Toimitsijatehtävät ovat helppoja ja niihin opastetaan.
    • Toimitsijoita tarvitaan:
      • 2.-4.8. SM-kilpailut M/N 19-22 RIIHIMÄKI
      • 21.8. HIPPO-kisat HYVINKÄÄ
      • 15.9. UUDY:n 2. pm-moniottelut P/T 9-13v HYVINKÄÄ

Harjoitukset Hyvinkään yleisurheilukentällä kesällä 2024

Verryttely tulee olla tehtynä ennen kuin harjoitus alkaa (omatoiminen lämmittely 15min ennen treenin alkua, sisältäen hölkkä/pelailu + venyttely/liikkuvuus). Tämä koskee myös Henrin harjoituksia.

• maanantai klo 19:00-20:30
  • tiistai klo 19:00-20:30
  • torstai klo 18:00-19:30
  • perjantai klo 18:00-19:30

Kesäkauden harjoitusmaksu 270 €

• Lisäksi uusille harrastajille jäsenmaksu ja lisenssi.
    Talvikaudella 23-24 mukana olleilla nämä jo maksettuna.

• Alennus 15€ toisesta saman perheen kausimaksusta. Valitsethan
    ilmoittautumisen yhteydessä hintakategoriasta oikean hinnan
    tälle.

Harjoituksia ei pidetä

• 9.5. (helatorstai)
  • 20.-23.6. (juhannus)

ILMOITTAUTUMINEN KESÄKAUDELLE 2024

Seuraathan HSU:ta Instagramissa @hsuhyvinkaa sekä Facebookissa @Hyvinkään Seudun Urheilijat ry

LAJIKARNEVAALIT - YLEISURHEILUN ERIKOISHARJOITUSLEIRI

Kilparyhmäläisten toivotaan osallistuvan myös yleisurheilun erikoisharjoitusleirille eli lajikarnevaaleille! Lajikarnevaalit järjestetään yksilölajien osalta 4.7. – 7.7.2024. Kestävyys- ja kilpakävelykarnevaalit järjestetään 5.7. – 8.7.2024. Kohderyhmänä ovat 10-17-vuotiaat yleisurheilijat sekä heidän taustajoukkonsa kautta maan.

Leirille kannattaa ilmoittautua ajoissa, sillä early bird hinta on voimassa vain 31.5. saakka. Tutustu ja ilmoittaudu täältä!